Velkommen til lokalafdelingen

Ole Dahl
Mail: kulau@stofanet.dk

MØD OS PÅ SUNDHEDSCENTERET

Den første tirsdag i hver måned fra kl. 15.00 til kl. 17.00 (dog undtagen juli) kan du komme og få en snak om hvad du lige har på hjertet, både som ny med MS, om du har haft det i flere år, eller er pårørende. Det er frivillige i Lokalafdelingen som tager imod dig. Her er det muligt at stille spørgsmål på alt hvad der lige falder dig ind og så vil der forsøges at svare på det, ell. du kan få at vide hvor du kan henvende dig og få svar og mere information.

Adressen er:SundhedscenteretSkovvangen 26000 Kolding

Kort om DIN Lokalafdeling

Scleroseforeningens Lokalafdeling for Kolding Kommune blev stiftet i 1993 og I 2010 skiftede vi navn til Scleroseforeningens Lokalafdeling Fredericia - Kolding og repræsenterer ca 240 medlemmer med MS i Fredericia og Kolding Kommuner.

Spekulerer du på, hvem vi er og hvad vi laver?

-       Lokalafdelingens mål er at skabe et netværk for mennesker med sclerose;  – unge som ældre, deres pårørende og i øvrigt alle medlemmer af scleroseforeningen.

-       At være et ”mødested” med arrangementer der vekslende mellem oplysende, underholdende og socialt indhold.

Vi arbejder også for at give bedst mulig kendskab til MS, lokalafdelingen og foreningen ved at synliggøre os, bl.a. ved information i medierne og events i det offentlige rum.

Ved events rejser vi også midler til forskning og arbejdet i lokalafdelingen for medlemmerne

Lokalpolitisk indflydelse er vigtig og det sikrer vi os ved at engagerer os i lokalpolitik, dels ved repræsentation i Danske Handicaporganisationer og i det lokale handicapråd.