Ungeudvalget

Scleroseforeningens Ungeudvalg, står blandt andet for regionale og nationale aktiviteter for medlemmer mellem 19-40 år.

Ungearbejdet lokalt

Lokalt er det Lokalafdelingernes Ungekontakter, der står for at lave særlige arrangementer for yngre medlemmer. Der er ikke Ungekontakter i alle landets lokalafdelinger. Flere steder rundt om i landet arrangerer lokale ungekontakter café-aftener, biografture, grill-aftener eller andet. Hold øje med kalenderen, om der sker noget i dit område. Disse arrangementer giver dig en god mulighed for at møde andre unge med MS og her er plads til både at grine og græde, snakke om løst og fat, udveksle erfaringer og få et netværk.

Ungearbejdet regionalt

Ungeudvalget arrangerer hvert år regionale temamøder. Disse møder har et fagligt indhold, hvor der er fokus på at få viden om, eller redskaber til at leve et bedre liv med MS. Der bliver holdt et møde i hver region med det samme tema. Eksempler på temaer der har været på plakaten til temamøder er 'MS, sex og kærligheden', 'MS & sund kost og motion', 'Prioriter dit liv'.

Ungearbejdet nationalt

Hvert år arrangerer Ungeudvalget en Ungeweekend. Weekenden har både et fagligt indhold og er en rigtig god mulighed for at blive del af et herligt netværk. Derudover arrangerer Ungeudvalget fra år til år weekendarrangementer med skiftende indhold f.eks familieweekender, outdoorweekend osv.

Mads Bjørnsen, ungekontakt københavn frederiksberg
Hør 3 af vore ungekontakter fortælle om deres motivation og mål med at være ungekontakter.