Ungekontakt

Er du ny med sclerose, eller er du lige blevet nysgerrig efter at vide, om der sker noget for dig i dit lokalområde, så kontakt din ungekontakt.

Hvad er en Ungekontakt?

Ungekontakten er en frivillig under 41 år med sclerose, der har sagt ja til at være med til at skabe netværk for områdets/lokalafdelingens unge. Ungeudvalgets målsætning er, at der gerne er en ungekontakt i hver lokalafdeling. Ungekontakternes primære opgave er at skabe et godt socialt netværk for områdets unge.

Ungekontakten laver selv eller i samarbejde med andre ungekontakter samt lokalafdelingernes netværksgrupper aktiviteter rettet mod unge. Det kan fx være caféaften, bowling, biografture, udflugter, eller hvad unge mennesker ellers laver. Har du en idé/forslag til et arrangement, foredrag, udflugt eller noget andet spændende for os under 41 år, vil din ungekontakt meget gerne høre fra dig.

Ungekontakterne har en tæt tilknytning til lokalafdelingen og aftaler aktiviteter med netværksgruppen. Lokalafdelingen er med til at finansiere aktiviteterne for MS'er under 41 år.

Har du spørgsmål, eller bare lyst/behov for at få en snak med en ligesindet, er du også altid velkommen til at kontakte en af ungekontakterne.