I et Facebook-opslag bad vi jer om at dele jeres bedste tips til en tilgængelig ferie. Her i artiklen kan du læse en masse af dem, og i bunden af artiklen kan du finde opslaget, hvis du vil læse hele kommentarfeltet – eller selv dele et tip, som andre kan få glæde af.

Tips til lufthavnen:

“Når vi budgetterer vores flyrejser, så skal der altid være plads til en billet der giver ret til ‘fast pass’ i sikkerhedskontrollen, ret til at komme først ind i flyet, samt business lounge inden flyafgang og i hvert fald ved en eventuel mellemlanding. Det giver ro i hovedet.” – Heidi

“Solsikkesnoren har virkelig hjulpet mig i lufthavnskaosset, og jeg er dybt taknemmelig over den.” – Pia

“I forbindelse med en rejse til USA sidste år, bestilte jeg assistance og det var guld værd, specielt da vi var forsinkede på vej hjem.” – Pia

“For de usynlige handicappede anbefaler jeg solsikkesnoren. Derudover anbefaler jeg assistance i lufthavnen. Så går det ‘snorlige’ gennem lufthavnene, for man får den hjælp man har brug for.” – Sonja

Tips til køreferie:

“Få fat i Europanøglen, som giver adgang til handicaptoiletter blandt andet langs motorvejene i Tyskland.” – Sune

“Ved køreferier, tager vi aldrig turen i ét stræk. Vi tager os god tid og laver en tur ud af turen.” – Trine

“I år kører vi på ferie, og vi har delt køreturen op i mindre bidder begge veje, så vi overnatter to gange hver vej. Det gør det mere overskueligt for mig.” – Pia

“Inden vi kører hjemmefra, slår jeg noget let strikketøj op, strømper eller en bluse i retmasker på rundpind, også kører vi derudaf.” – Christina

“Planlæg gerne på forhånd, hvor der skal holdes pause på længere køreture.” – Marianne

Tips til at pakke: