Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os

Hvad skal du gøre i butikkerne?

Der er flere ting at huske, når du skal ud som indsamler.
Vi har samlet en lille liste til dig herunder.

HUSK:

At have kampagne-badge synligt på dig, når du går ud til butikkerne.
At have en god saks/ bidetang eller hobbykniv med dig.

Ved opstilling af indsamlingsbøsser i butikkerne:

1. Spørg efter butiksejer/leder eller den ansvarlige i deres fravær.
  2. Præsenter dig selv og dit ærinde (Hej, jeg hedder….. og kommer fra Scleroseforeningen).
  3. Spørg, om butikken vil deltage i Scleroseforeningens butiksindsamling, hvor vi samler ind til forskning.
    I kædebutikker fra butiksliste: Fortæl, at kædens hovedkontor har sagt ja til at deltage i Scleroseforeningens butiksindsamling.
    I andre kædebutikker og lokale butikker er det op til butiksejeren selv, om de vil deltage.
  4. Spørg, hvor mange og hvor de ønsker at have indsamlingsbøsserne stående i pågældende butik. Fastgør indsamlingsbøsserne med strips, hvor det er muligt.
  5. I REMA 1000 butikkerne opsættes også blokke med støttestregkoder på betalingstårne. Brug tapen bag på blokken for fastgørelse på betalingstårnet. Sæt REMA 1000 klistermærket på de indsamlingsbøsser, du stiller op i REMA 1000 butikkerne.
  6. Butiksejeren/ lederen eller den ansvarlige gives et informationsbrev: ”Scleroseforeningens indsamling 2017, Hjælp os med at kysse sclerose farvel” med information om indsamlingsperioden m.m.
  7. Butikken registreres i skemaet for registrering af lokale butikker, og det noteres, hvor mange indsamlingsbøsser der er opstillet i butikken.

Ved afhentning af indsamlingsbøsser i butikkerne:

1. Fortæl, at du kommer for at hente indsamlingsbøsserne, da indsamlingsperioden nu er slut.
  2. Tag indsamlingsbøssen med dig og udfyld de grønne felter (antal, dato og underskrift) bag på takkeflyeren.
  3. Giv takkeflyeren til den ansvarlige i butikken, og tak dem for deres deltagelse. Fortæl, at du på bagsiden har kvitteret for, hvor mange indsamlingsbøsser du tager med dig.
  4. Notér antal af afhentede indsamlingsbøsser ved denne butik på butikslisten. Notér også, hvis indsamlingsbøssen er tom eller godt fyldt op, eller hvis butikken ikke ønsker at deltage næste år. Skriv evt. butikkens navn på indsamlingsbøssen, hvis den er godt fyldt op, så koordinator kan danne sig et indtryk af, hvor det er godt at have indsamlingsbøsser stående. Hold indsamlingsbøsserne fra REMA 1000 butikkerne adskilt fra de øvrige indsamlingsbøsser. (dem med REMA1000 klistermærke på).

Du kan i linket herunder se en lille film om forskellige butikstyper, og hvad du skal gøre, når du går ud til butikkerne:

Men husk også I REMA 1000 at opsætte stregkodeblokke og at sætte REMA 1000 klistermærker på indsamlingsbøsserne!

Senest opdateret: d. 8 februar 2017