Støt os i kampen

DKK
Støt os

Holland 2015

Masser af ture gennem landskabet til mange seværdigheder.

Tilmeldingsfrist udløbet

Afrejse
Søndag den 2. august

Opsamlingssteder

Ankomst

Afgang

Sjælør Station

Børstenbindervej, Odense

Tingvejen, Taulov

OK-tankstation, Padborg

Hjemkomst
Søndag den 9. august.

Holland
Holland er et dejligt land at besøge. De fleste tænker nok først på tulipaner, ost, træsko, og det lidt ”underlige” sprog. Vi skal møde det åbne land og få et indtryk af hvad det betyder at bo i et meget lavtliggende land. Kanaler, vindmøller og gartnerier dominerer uden for byerne. Amsterdam er en spændende metropol med meget liv og mange gode muligheder for at handle eksotiske varer. Kanalerne med de mange flotte husbåde skal opleves.

Hotellet
Hotel De Rijper Eilanden er et fantastisk handicapvenligt hotel i landlige omgivelser. Læs mere på www.derijpereilanden.nl
Adresse er: Zuiddijk 2A, NL-1483 MA De Rijp, NEDERLAND

Bussen
Bussen er en moderne liftbus med god plads og toiletforhold. Chaufførerne er erfarne og ved, hvad der skal til for at alle får en god tur.

Turprogram
Turen starter fra morgenstunden og går via landegrænsen i retning af Hamburg og dernæst i sydvestlig retning mod Amsterdam. Vi deler køreturen op i 2 og efter en overnatning ankommer vi på anden dagen til De Rijp til indkvartering.
Vi har vores egen bus og chauffører hele ugen. Du kan hente turprogram nederst på siden. Vi skal både til Amsterdam og ud i det smukke landskab.

Vejret i Holland, minder meget om vejret i Danmark på samme årstid.

Transporttiden
Turen fra Danmark til Holland og retur er ret lang, derfor tager vi en overnatning på udrejsen og hjemrejsen.

Tidsforskel
Der er ingen tidsforskel mellem Danmark og Holland

Valuta
Holland bruger Euro.

Hjælpemidler
På hotellet er der, de hjælpemidler man skal bruge. Du har mulighed for at medbringe din egen kørestol eller el-crosser i bussen.

Pris   8700 kr.
Prisen inkluderer afbestillingsforsikring, busrejse, hotel med halvpension samt alle udflugter.
Indkvartering i delt dobbeltværelse.
Tillæg for enkeltværelse: 1250 kr.
Rejseforsikring er ikke inkluderet. Kan tilkøbes for cirka 500 kr.
Transport til og fra opsamlingssted i Danmark er ikke inkluderet.

Rejseleder
Erik Lynge
Brug helst mail: el.lynge@pc.dk
Mobil: 61 31 64 29 træffes kun efter kl.18.00

Rejsebureau
Bergholdt.dk Liftbusrejser, Odense. Se flere oplysninger på www.liftbusrejser.dk

Forsikring
Afbestillingsforsikring er inkluderet i prisen på alle Scleroseforeningens rejser.
Selve rejseforsikringen er ikke inkluderet prisen. Rejseforsikring skal dække akut sygdom og tilskadekomst, hjemtransport, ødelagte feriedage, evakuering, tilkald af pårørende, bagage og ansvar.
Du kan købe rejseforsikring gennem Scleroseforeningen, hvis du ikke allerede er forsikret f.eks. via andre forsikringer.
Du skal have gyldig rejseforsikring for at deltage på rejsen.
Er du i tvivl så ring 36 46 36 46 eller mail til rejser@scleroseforeningen.dk

Tilmelding
Tilmelding sker her på hjemmesiden. Har du ikke adgang til computer, kan du bede om at få tilmeldingsblanket tilsendt.
Ring til 3646 3646 eller mail til rejser@scleroseforeningen.dk. Tilmeldingfrist er mandag den 16. marts. Cirka tre uger efter tilmeldingsfristen får du direkte besked om du/I kan komme med på rejsen.

Venteliste
Er der flere ansøgere end pladser kan du komme på venteliste. Du vil få besked så snart, der bliver ekstra pladser.

Pårørende eller privat hjælper
Det er muligt at rejse sammen med egen hjælper eller en pårørende. Denne person betaler fuld pris for rejsen og skal udfylde eget ansøgningsskema.
Hvis du rejser alene sørger Scleroseforeningen for de nødvendige hjælpere til dig. Holdene bliver sammensat, så hjælpebehov og hjælpere passer sammen.

Betaling
Hele rejsen betales 1. juni 2015. Du får nærmere besked om hvordan du kan betale.
Ved afbestilling på grund af sygdom, refunderes hele beløbet mod fremvisning af læge erklæring.

Senest opdateret: d. 5 oktober 2015