Din rolle som indsamlingsleder

Indsamlingslederen er den person, der får vores indsamling til at leve lokalt. Det er dig, der har den tætte kontakt til indsamlerne i området og dig, der kan sætte fokus på indsamlingen i lokalområdet.

Der er mange vigtige brikker i at få succes med en landsindsamling, men vores erfaring viser, at en engageret og aktiv indsamlingsleder virkelig kan gøre en stor forskel.

Arbejdsopgaver

  • Finde indsamlingssted og samle et team af hjælpere
  • Rekruttering af indsamlere – bruge dit netværk til at få flere/nye indsamlere i dit område
  • Skabe opmærksomhed omkring indsamlingen i lokalområdet og være aktiv på lokale medier
  • Holde kontakt til indsamlerne og sørge for, de er orienterede om selve indsamlingen
  • Lave aftale med supermarked, når en indsamler har valgt at stå der
  • Hjælpe med bøtter op til indsamlingsdagen til de indsamlere, der ikke har modtaget en
  • Bemande indsamlingssted til alle indsamlere er kommet ind – indsamlingen starter kl. 10.00 og slutter kl. 16.00 – gøre indsamlingen til en god oplevelse for indsamlerne
  • Evt. lokalt mini sponsorat – frugt, vand etc.
  • Aflevere de indsamlede penge til pengeafleveringsstedet
  • Optimere ruter, hvis nødvendigt

På siden www.sammenmodsclerose.dk kan du bl.a. se alle tilmeldte indsamlere i dit område og kommunikere med dem. Her kan du også se indsamlernes ruter, se status på deres indsamling m.m. Dine loginoplysninger finder du i den bekræftelsesmail, du fik som indsamlingsleder.

Find mere information

Herunder har vi samlet en masse spørgsmål og svar til dig som indsamlingsleder. Du finder også relevante materialer, du kan få brug for, og vi guider dig gennem dine forskellige arbejdsopgaver.

FAQ til indsamlingsledere

Hent materialer som indsamlingsleder

Du kan fx finde:

  • Overblik over indsamlingslederens opgaver
  • Tilladelsesblanket til at samle ind ved supermarked
  • Guide til at ændre ruter i dit område
  • Tekstforslag til mails til indsamlere

FAQ til indsamlere

Vi har samlet nogle af de typiske spørgsmål, som indsamlerne kan stå med frem mod indsamlingsdagen.

Kalender 2024

Du kan downloade kalenderen som PDF her

Vigtige deadlines

30. april

Alle indsamlingsledere skal være rekrutteret og tilmeldt.

1. maj

Telefundraising begynder at hverve indsamlere blandt medlemmer og bidragsydere.

10. maj

Sidste dag hvor indsamlingslederne selv kan kontakte sidste års indsamlere.

1. juni

Indsamlingslederne skal have fundet et indsamlingssted og registreret det på indsamlingsledersiden

Indsamlingslederne har deadline for rekruttering af tidligere indsamlere.

2. september

Sidste dag for tilmelding som indsamler via www.sammenmodsclerose.dk

Udsendelser

8.-10. august

Indsamlingslederne modtager en pakke md deres materialer.

18.-20. august

Første levering af bøtter til indsamlerne.

25.-27. august

Anden levering af bøtter til indsamlerne.

1.-3. september

Tredje levering af bøtter til indsamlerne.

5. september

Sidste levering af bøtter til indsamlerene.

Efter 5. september er det indsamlingslederne, der uddeler bøtter til d. indsamlere, der er tilmeldt efter 2. september.

Log på din personlige side

Her kan du som indsamlings- eller områdeleder få overblik over alle indsamlere i dit område og kommunikere med dem forud for indsamlingsdagen.

Handlekatalog