Ribe Handelsstands Forening støtter Sclerose

RIBE: Handelsstand støtter Scleroseforeningen

STØTTE: Butikker i Ribe støtter gode formål med aktiviteten handel med holdning.

RIBE: Medlemmerne af Ribe Handelsstandsforening vil med aktivitet i weekenden den 4.-5. november støtte Scleroseforeningens arbejde i Danmark.

De donerer overskuddet fra et lotteri, og der er ambitioner om at indsamle godt 50.000 kroner.

Vi har gode intentioner om at støtte en god sag, når byens butikker går sammen om et stort lotteri. Hver butik donerer præmier til lotteriet, og vi forventer præmier for mere end 100.000 kroner, så der er bestemt grund til at tro på, at vi får succes, siger Keld Vestergaard, der er kasserer i Ribe Handelsstandsforening.

Vi vil gerne vise, at vi har en holdning, og at vi gerne støtter gode formål. Forskning indenfor denne sygdom er vigtig og gør en stor forskel. Derfor er støtten vigtig, og det er første gang, vi laver et samlet lotteri. Vi kan mærke på vores medlemmer, at der er stor interesse for deltagelse, og der er flere, der i samarbejde med leverandører har doneret gode præmier. Det vælter ind med gode præmier, og der er rigtig gode vinderchancer. Lodderne sælges i vores medlemsbutikker, og hvert lod koster 50 kroner, og der er store vinderchancer. Der er en lang liste af præmier, og de ligger indtil videre på en værdi mellem 100,- og 9.000,- kroner.

Vi har allieret os med den lokale afdeling af Scleroseforeningen, som vil stå i gaden med en stand, ligesom de vil bakke op omkring vores aktivitet, siger han