Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os

Er du blevet ringet op af Scleroseforeningen?

Scleroseforeningen hverver støttemedlemmer via telemarketing

Scleroseforeningen har i flere år anvendt telemarketing for at få nye støttemedlemmer til gavn for foreningens arbejde for mennesker med sclerose. Som støttemedlem betaler man 75 kroner om måneden via BetalingsService (Nets, tidligere PBS). For at kunne oprette aftalen, bliver man bedt om at oplyse sit registreringsnummer, kontonummer og cpr-nummer.

Kan mine oplysninger misbruges?

Nej, du kan trygt oplyse dit konto- og cpr-nummer. Finansrådet og Nets understreger, at der ikke er nogen risici forbundet med at udlevere bankoplysninger og cpr-nummer over telefonen. Oplysningerne kan ikke misbruges til at hæve penge fra din konto.

Etiske retningslinjer

Indsamlingsorganisationernes Brancheforening (ISOBRO) har nedsat et etisk nævn og påpeger, at der er udarbejdet særskilte retningslinjer for indsamlinger via telemarketing og personlig kontakt.

Det går pengene til

Når du støtter Scleroseforeningen kan du være sikker på at pengene gør nytte.
Læs mere om hvad din støtte bruges til

Om vores samarbejdspartnere

Vi har i mange år arbejdet sammen med de samme to bureauer. Det betyder rigtig meget for os, at vores samarbejdspartnere kender os og vores arbejde godt, og at vi har tillid til dem. Det giver i sidste ende nye medlemmer den bedste oplevelse og dermed det bedste grundlag for at træffe en beslutning om at støtte vores arbejde.

Kontakt os

Hvis du alligevel er i tvivl, om du kan være tryg ved samtalen, er du altid velkommen til at ringe til Scleroseforeningen i dagtimerne. Vores telefonnummer er 36 46 36 46, telefonen er åben mandag til torsdag fra klokken 8-16, fredag klokken 8-14. Her kan du få bekræftet, at den, du har talt med, faktisk arbejder for Scleroseforeningen, og at oplysningerne bruges korrekt.

Fik du ikke lavet en aftale om støttemedlemskab, kan du tilmelde dig her.

Senest opdateret: d. 28 juni 2017