Derfor samler vi ind

Vi samler ind for en verden uden sclerose.

Derfor går hver overskydende krone fra indsamlingen til forskning i behandling og helbredelse af sygdommen.

Vi er mange, der har en tæt relation til et menneske med sclerose. Og vi er mange, der gerne vil hjælpe dem, vi kender, til at få det bedre, skabe håb for en lysere fremtid og sikre endnu mere forskning i sygdommen.

Og når vi står sammen og kæmper i fællesskab, kan vi faktisk gøre en afgørende forskel. Jo flere indsamlere vi er søndag den 8. september 2019, des flere penge kan vi aflevere til vigtig forskning – og så er tre timers indsamling en søndag formiddag virkelig godt givet ud.

Indsamlere med sclerose tæt på livet

Sammen er vi venner og familie mod sclerose. Det er os, der samler ind, fordi det er os, der virkelig ved, hvorfor det er vigtigt med ny forskning, mere viden og bedre behandling. Og hvis vi står sammen, melder os som indsamlere og får vores venner og familie med, så slår vi helt sikkert alle tidligere indsamlingsrekorder.

Sammen gør vi fremtiden mere forudsigelig

Sclerose er en kronisk sygdom, hvor immunforsvaret går til angreb på nervecellerne i centralnervesystemet. Sygdommen kan endnu ikke helbredes, og for de fleste forværres den år for år. Hver dag når forskerne dog længere i deres søgen på behandling og helbredelse.

Symptomerne på sclerose dukker for de fleste op i 20-40 års alderen, og to ud af tre er kvinder. Også børn kan rammes af sygdommen.

Hvert år rammes 600-700 danskere af sclerose. Når en person rammes af sygdommen, bliver ægtefælle, børn, forældre og venner også ramt.

Derfor går vi sammen på gaden for at samle penge ind og støtte den fortsatte forskning i sclerose.

Vi samler ind for at kunne give mennesker med sclerose et bedre liv og bedre vilkår gennem støtte til forskning i sclerose.

Klaus Høm

Direktør i Scleroseforeningen