Støt os i kampen

DKK
Støt os

Cykelnerven - Danmarks hårdeste cykelevent

Cykelnerven er Scleroseforeningens årligt tilbagevendende cykelevent, der har til formål at udbrede kendskabet til sclerose og samle penge ind til forskningen i sygdommen.

Når vi i Scleroseforeningen har valgt at kaste os over netop bjergcykling, er det fordi, vi synes, at det er spændende at sætte rammerne for en sportsevent, som både appellerer til ambitiøse motionister, der godt kan lide at have et fedt, krævende mål at arbejde hen imod, og elitesportsfolk, der kan bruge udfordringerne i deres træning.

Uanset om dit mål er bare at gennemføre, eller du har tænkt dig at slå Eskild Ebbesen på de hårdeste stigninger, så er det vigtigste for os at Cykelnerven bliver en god oplevelse for alle, hvor både det sportslige og det sociale går op i en højere enhed.

Vi vil gerne give dig chancen for at dyrke glæden ved at cykle - sammen med en masse rare, sjove og spændende ligesindede - i et fantastisk landskab, som man ikke har mulighed for at opleve i lille, flade Danmark. Men vi er ikke bange for at sige, at man skal have masser af gåpåmod og vijlestyrke for at komme med os til tops.

Senest opdateret: d. 3 september 2015