Støt os i kampen

DKK
Støt os

BERLIN FRA ODENSE DEN 6. JUNI 2016 - REJSE NR. 1

En ferie i Berlin er som en stor buffet. Du kan vælge at fordybe dig i historien, du kan hellige dig diverse kunstmuseer, eller du kan opleve den moderne storby med alle dens fristelser.

Tilmelding stoppet

Udrejse
Mandag den 6. juni 2016 med opsamling i Odense (de, der rejser fra Sjælland, skal stige på i Odense ved Bergholdt Rejser, Børstenbindervej 5, 5230 Odense. Der er mulighed for at parkere ved Bergholdt Rejser og ved Elbohallen i Taulov)

Opsamlingssted
Mødetid Afgang
Børstenbindervej, Odense 07.30 08.00
Tingvejen, Taulov 08.45 09.15
OK-tankstation, Hammelev 10.00 10.15
Duborg, Harrislee 11.00 11.45

Hjemkomst
Lørdag den 11. juni 2016 først på aftenen.

Den tyske hovedstad er en cocktail mikset af forskellige kulturer, en stor portion historie, spændende arkitektur og ikke mindst et væld af mennesker. Berlin er blevet en metropol, der tiltrækker, inspirerer og fastholder såvel kunstnere og forfattere som turister.

Rejsebureau
Bergholdt.dk Liftbusrejser, Odense. Se flere oplysninger på http://www.liftbusrejser.dk

Hotellet
Hotel Melia er et fantastisk handicapvenligt hotel.
Adresse: Friedrichstrasse 103, Berlin 10117

Bussen
Bussen er en moderne liftbus med god plads og toiletforhold. Chaufførerne er erfarne og ved, hvad der skal til for, at alle får en god tur.

Program udrejse: mandag den 06.06.16 – lørdag den 11.06.16
Vi starter fra morgenstunden og kører via Jylland mod Tyskland, hvor vi fortsætter forbi Hamburg og vi ankommer til Berlin sidst på eftermiddagen.

Tirsdag - Fredag
En af de selvskrevne udflugter er byrundturen i Berlin. Vi har en lokalguide med på turen og får rigtig megen information med os fra turen. På vores byrundtur oplever vi mange af byens kendte seværdigheder; Brandenburger Tor, Unter den Linden,  Kurfürstendamm, Potsdamer Platz, Alexanderplatz med fjernsynstårnet, Rigsdagsbygningen med glaskuplen, det nordiske ambassadekompleks ved Berlin Tiergarten og meget mere.

I Berlin kan vi sammensætte en række seværdigheder, der fortæller historier om eksempelvis den kolde krig, hvor Berlin var byen, der dannede ramme om de fleste spionromaner og film - nervepirrende udvekslinger af russiske og amerikanske spioner på enten Glienicker Brücke i Potsdam eller ved Checkpoint Charlie. Derudover er der resterne af muren, der delte Berlin og dens befolkning. I bydelen Friedrichshain har kunstnere fra mange forskellige lande udsmykket en del af muren og skabt East Side Gallery.
Ud over de mange minder fra den kolde krig er det 2. verdenskrig, der har sat sit præg på byen og dens historie. Eksempelvis Gedächtniskirche, der står som et monument over krigens ødelæggelser. Forholdsvis nyt er Holocaust mindesmærket for de mere end 6 millioner jøder, der blev myrdet af det tyske styre.

Berlin er også en moderne storby med spændende bygningsværker til eksempelvis regering og administration – Regierungsviertel. I samme forbindelse skal også nævnes de mange moderne ambassadebyggerier. Derudover er det Potsdamer Platz med blandt andet Sony Center, der står som et symbol for den moderne arkitektur i Berlin.

Dagene i Berlin giver mulighed for at opleve en del af Berlin, men at nå det hele vil være en umulighed. Tirsdagens byrundtur kan give inspiration med hensyn til oplevelser og dagene giver eksempelvis mulighed for at gå en tur på Kurfürstendamm, hvor de mange butikker lokker med et internationalt udbud. Hvis du er mere eventyrlysten, er der mange muligheder blandt museer og historiske seværdigheder. Vores chauffører er altid parate med gode råd, hvis du spørger dem.

Du kan også vælge at følge bussen og vores chauffører, der sørger for at tilrettelægge et alsidigt program, hvor vi besøger Rigsdagsbygningen med den fantastiske udsigt over Berlins tage – her hygges med kaffe og kage!

Lørdag, 11.06.2016
Efter morgenmad på hotellet går turen hjemad. Igen kører vi op forbi Hamburg mod Danmark og vores respektive hjembyer - vi er hjemme først på aftenen.

Ture
Vi har vores egen bus og chauffører hele ugen. Så der bliver mulighed for mange ture fra tirsdag til fredag, hvor vi både kan nyde landskabet og besøge mange seværdigheder.

Vejret
ca. 20-22 C i juni måned.

Transporttiden
Ca. 10 timer inklusiv frokost og diverse pauser.

Tidsforskel
Der er ingen tidsforskel mellem Danmark og Tyskland/Berlin.

Valuta
Tyskland bruger Euro.

Hjælpemidler
På hotellet er der badestol og håndtag på alle værelser. Du har mulighed for at medbringe din egen toiletstol, mindre sengelift, kørestol eller el-crosser i bussen.

Priser for turen til Berlin -  8.400 - 8.700 kr.
Inkluderet i rejsen:
Buskørsel, 5 overnatninger, halvpension, frokost på ud- og hjemrejse, dansktalende guide på byrundtur, udflugtskørsel efter aftale, kaffe og kage i Rigsdagsbygningen, indkvartering i delt dobbeltværelse, afbestillingsforsikring og rejseforsikring.

Ikke inkluderet i rejsen:
Tillæg for enkeltværelse: 2.000 kr.
Transport til og fra opsamlingssted i Danmark

Rejseleder
Erik Lynge
Mobil: 61316429

Tilmelding til turen er lukket!

Betaling
Hele rejsen betales 23. maj 2016. Du får nærmere besked om, hvordan du kan betale.
Ved afbestilling på grund af sygdom, refunderes hele beløbet mod fremvisning af læge erklæring.

Medicin: Husk at medbringe din medicin i håndbagagen.

Senest opdateret: d. 5 september 2016