Støt os i kampen

DKK
Støt os

Barcelona 2015

Topmoderne hotel med central beliggenhed. Tæt ved både centrum og strand.

OBS: TILMELDINGSFRIST UDLØBET

Afrejse
Lørdag 22. august, kl. 8:45 Kastrup
Hjemkomst
Lørdag 29. august, kl. 19:50 Kastrup

Så der møder os et miks af en moderne storby og en gammel bydel. Gauidi arkitektur præger den gamle bydel med blandt andet det store bygningsværk ”Temple de la Sagrada Familia”, som i dag både er museum, kirke og byggeplads. Ellers er der masser af kultur, shopping, byliv, mad og strand. Byen er kendt for sin gode tilgængelighed.

Hotellet
Hotel Confortel **** Barcelona er et moderne, stilfuldt hotel, der ligger i trekanten, som udgøres af forum, Puerto Olímpico og Plaza de las Glorias. Hotellet har fitnessrum, en udendørs swimmingpool med lift. Elevatorer og døre er indrettet efter kørestolsbredde. Værelser, som er moderne indrettet med tv, gratis Wi-Fi, gratis mineralvand og værdiboks.

Omgivelserne
10 minutters gang fra stranden. Et par kilometer fra centrum. Se hotellets beliggenhed på http://www.handitours.eu/package/hotel-confortel-barcelona

Ture
Da hotellet ligger centralt og det er nemt at komme rundt med tilgængelige taxaer, bliver der ikke arrangeret busudflugt.

Vejret
Gennemsnitstemperaturen er 20 – 27 grader og som oftest mange solskinstimer.

Maden
Rejsen er inkluderer morgenmadsbuffet. Der er restaurant og kaffebar på hotellet, men også mange andre tilgængelige caféer og restauranter i lokalområdet og i byen generelt. Der er dog ikke handicaptoiletter alle steder.

Transporttiden
Flytiden fra Kastrup til Barcelona er ca. 3 timer. Transfer fra lufthavnen i Barcelona til hotellet tager cirka 1 time.

Tidsforskel
Der er ikke tidsforskel mellem Danmark og Barcelona.

Valuta
Euro

Hjælpemidler
De handikapvenlige værelser har brede døre og hjælpemidler på badeværelset.

Pris: 8.800 kr.
Prisen dækker, fly, transfer, hotel med morgenmad samt afbestillingsforsikring.
Indkvartering i delt dobbeltværelse.

Tillæg for enkeltværelse: 3325 kr.
Rejseforsikring er ikke inkluderet. Kan tilkøbes for cirka 500 kr.
Transport til og fra lufthavnen i Danmark er ikke inkluderet.

Forsikring
Afbestillingsforsikring er inkluderet i prisen på alle Scleroseforeningens rejser.
Selve rejseforsikringen er ikke inkluderet prisen. Rejseforsikring skal dække akut sygdom og tilskadekomst, hjemtransport, ødelagte feriedage, evakuering, tilkald af pårørende, bagage og ansvar.
Du kan købe rejseforsikring gennem Scleroseforeningen, hvis du ikke allerede er forsikret f.eks. via andre forsikringer.
Du skal have gyldig rejseforsikring for at deltage på rejsen.
Er du i tvivl så ring 36 46 36 46 eller mail til rejser@scleroseforeningen.dk

Rejseleder
Preben Poulsen
Brug helst mail: preben.poulsen@nypost.dk
Mobil: 28 10 83 00, træffes kun efter 18.30

Rejsebureau
Handi Tours (via Verdens rejser). Se flere oplysninger på www.handitours.dk

Tilmelding
Tilmelding sker her på hjemmesiden. Har du ikke adgang til computer, kan du bede om at få tilmeldingsblanket tilsendt.
Ring til 3646 3646 eller mail til rejser@scleroseforeningen.dk. Tilmeldingsfrist er mandag den 16. marts. Cirka tre uger efter tilmeldingsfristen får du direkte besked om du/I kan komme med på rejsen.

Venteliste
Er der flere ansøgere end pladser kan du komme på venteliste. Du vil få besked så snart, der bliver ekstra pladser.

Pårørende eller privat hjælper
Det er muligt at rejse sammen med egen hjælper eller en pårørende. Denne person betaler fuld pris for rejsen og skal udfylde eget ansøgningsskema.
Hvis du rejser alene sørger Scleroseforeningen for de nødvendige hjælpere til dig. Holdene bliver sammensat, så hjælpebehov og hjælpere passer sammen.

Betaling
Hele rejsen betales 1. juni 2015. Du får nærmere besked om hvordan du kan betale.
Ved afbestilling på grund af sygdom, refunderes hele beløbet mod fremvisning af lægeerklæring.

Senest opdateret: d. 5 oktober 2015