Støt os i kampen

DKK
Støt os

Bedrag

Hvad handler DR's TV-serie om?

Den 1. januar begynder DR's nye dramaserie 'Bedrag', der tager seeren med ud i de økonomiske forbrydelsers verden. Bedrag er historien om grådighed. Deres. Og vores.

Seriens første 10 afsnit kører nu. For første gang i DRs historie, er man allerede i gang med at indspille sæson 2, allerede inden sæson 1 er færdig. Det skyldes blandt andet, at serien er solgt til udlandet, fortæller Line Kruse.

Hvorfor er sclerose med?

I Nordvest/Nørrebro-lokalblad har dramatikeren bag DR's nye dramaserie sagt følgende om, hvorfor de har valgt sclerose som sygdom i serien, der skildrer den 'systemfejl', der gjorde Finanskrisen mulig. Det har de, ifølge interviewet, fordi sclerose også er en slags systemfejl eller systemsygdom.

»Vi valgte, at det skulle være sclerose, fordi det er en lumsk sygdom, der kan give attacks, men som man også kan leve længe med. Og så har vi valgt netop den sygdom i stedet for kræft eller andre svære sygdomme, fordi det er en systemsygdom, der rammer nervesystemet, og fordi vi skildrer det økonomiske system, synes vi det var spændende at se på den sygdom, « siger Jeppe Gjervig Gram.

Læs interview med Line Kruse og Lailasilke her.

Læs mere om serien:

Følg serien på Facebook: