Indsamlingsledere til scleroseindsamlingen den 9. september 2018 søges

Indsamlingsledere i Aarhus området søges!

Som de fleste nok ved, har vi de sidste 2 år samarbejdet med Gigtforeningen om at opbygge en landsindsamling. Gigtforeningen har efter sidste års indsamling valgt at trække sig, og Scleroseforeningen går derfor alene videre med at opbygge en landsindsamling, som dermed også skifter navn til Scleroseindsamlingen.

Husk du også kan tilmelde dig som en almindelig indsamler på sammenmodsclerose.dk

Der er mange fordele ved at vi nu går alene, både organisatorisk, men jo også den helt oplagte at alle de midler vi samler ind går til forskning i Sclerose.

Men det betyder også, at vi skal lave den alene, og derfor kommer vi til at skulle trække på alle de ressourcer der er tilstede i vores forening. Hvis vi skal have succes med en landsindsamling og samle rigtig mange penge ind til forskning i sclerose, skal vi have aktiveret alle vores medlemmer og deres netværk.

Helt konkret skal vi i første omgang have bygget et netværk op af indsamlingsledere i Aarhus området. Som indsamlingsleder får man ansvaret for indsamlingen i sit eget områder og vores områder er opdelt pr. postnr.

Indsamlingslederens opgaver:

- Overordnet ansvarlig for indsamlingen i et lokalområde (postnummer)
- Kontakt til indsamlerne
- Kontakt til tidligere års indsamlere for rekruttering til årets indsamling
- Rekrutterer indsamlere i lokalområdet / netværk
- Står for den praktiske afvikling af indsamlingen på dagen
- Bøtterne bliver sendt direkte ud til alle tilmeldte indsamlere så de starter ruten hjemmefra
- Have bøtter og ruter klar til indsamlere, der melder sig på selve dagen
- Etablerer indsamlingssted, hvor indsamlerne kan afleverer deres bøtte og få den talt op
- Levere de indsamlede penge til et centralt opsamlingssted

Kunne du have lyst til at gøre en indsats for at skaffe penge til forskning og tænker, at den opgave ser spændende ud, vil vi rigtig gerne høre fra dig. Vi vil også gerne høre fra dig, hvis du vil høre mere om opgaven.

Organisationskonsulent
Mikael Freund