I vores online forløb kan du møde andre, der er partner til et menneske med sclerose.

Forløbet indeholder temaer som stress, arbejdssituation, børn og forældrerolle, følelsesmæssige reaktioner og din trivsel i hverdagen. Vi vil også komme ind på, hvordan man kan håndtere afmagt over for sygdommen og sorgen over det, der ikke fungerer længere. Samtidig vil vi se på, hvordan man som par kan arbejde sammen om at bevare kærlighed og nærhed i forholdet.

Der vil være op til seks deltagere i en gruppe og alle forløbene ledes af en af Scleroseforeningens psykologer, som har specialviden om sclerose. Du skal være med i et husstand medlemskab eller have dit eget medlemskab.

Gruppeforløbet strækker sig over fire gange á 1½ time med 14 dages mellemrum. Vi mødes online på Teams.

Tidspunkter for møder:

Møde 1: 24. september klokken 18:30-20:00
Møde 2: 8. oktober klokken 18:30-20:00
Møde 3: 22. oktober klokken 18:30-20:00
Møde 4: 5. november klokken 18:30-20:00

Når du har tilmeldt dig, vil du blive kontaktet af den psykolog Jytte Haugaard, som har gruppen. Hun tager en kort samtale med dig om gruppeforløbet og sammensætter derefter gruppen.

Hvis der er for mange tilmeldte til en gruppe, vil du muligvis skulle vente til næste hold eller du vil få tilbudt individuelle samtaler.